Porsche 981 Cayman GT4 IPD Competition Plenum-pakket
Heeft u vragen over dit product?
Onze medewerker helpt je graag bij het vinden van het juiste product
Onze medewerker helpt je graag bij het vinden van het juiste product
De perfecte aanvulling op Fabspeed's GT4-uitlaatupgrades, dit hoogwaardige inlaatplenum van Innovative Pro Design en het opgewaardeerde gasklephuis van 82 mm zorgen voor aanzienlijke vermogenswinst door de efficiëntie en doorstroming van het luchtinlaatsysteem van de motor te vergroten.
KENMERKEN:
Na een zeer uitgebreid R & D-programma zijn we er trots op de nieuwe GT4 IPD 82 mm Competition Plenums te lanceren, speciaal ontworpen om perfect samen te werken met het verbeterde 82 mm gasklephuis. Deze combinatie is buitengewoon effectief gebleken en levert zelfs meer prestaties dan elk afzonderlijk onderdeel.
De GT4-inname is bijna identiek aan de 987.2 & 981-inname. Porsche heeft een paar upgrades gemaakt met de 981 en GT4, met name dat de GT4 buitenlucht aanzuigt via de luchtinlaten van zowel de bestuurder als de passagier in plaats van alleen de bestuurderszijde, zoals eerder werd aangetroffen bij alle 986, 987 en 987.2 toepassingen. IPD heeft een op maat gemaakte siliconenslang ontwikkeld die perfect past op het grotere gasklephuis van 82 mm en de luchtstroom aanzienlijk verbetert.
De nieuwe GT4 Plenum profiteert ook van het interne kuiltje-effect dat we nu toepassen op alle toekomstige plenums. Deze interne kuiltjes stellen ons in staat om de grenslaag te beheersen en de luchtstroom te maximaliseren. Net zoals een golfbal met kuiltjes verder reist dan een gladde golfbal. Gecontroleerde turbulente lucht zorgt voor minder wrijving en "tuimelt" efficiënter over een bepaald gebied.
De vermogenswinst met het GT4 Competition Plenum is nagenoeg hetzelfde als met het 981 Competition Plenum, waarbij 17 pk en 11 foot pond koppel op de wielen worden afgenomen. Het grootste deel van de vermogenswinst van het IPD Plenum begint bij ongeveer 4000 tpm, gaat door tot aan de redline en wordt volledig gerealiseerd in het 6000 tpm-bereik. De prestatieverbeteringen van IPD blijven over het hele toerentalbereik boven de beide fabrieksvermogenscurves.
Superieur en efficiënter ontwerp ten opzichte van de fabrieksopname.
De IPD-plenums zijn efficiënte producten die eenvoudigweg de inlaatluchtstroom verbeteren en de luchtsnelheid verhogen. Het "Y" -vormontwerp en de kuiltjes aan de binnenkant zorgen ervoor dat de luchtstroom meer laminair (minder turbulent) is, waardoor het vermogen en het koppel over de gehele RPM-band aanzienlijk worden verbeterd. Een soepelere, meer geoptimaliseerde inlaatluchtstroom zal de prestaties van alle motoren verbeteren. Hoe efficiënter een motor ademt, hoe efficiënter hij vermogen produceert.
Zorg voor indrukwekkende vermogenswinst, ongeacht wijzigingen.
Het superieure ontwerp van de IPD-plenums optimaliseren de doorstroming en verhogen de luchtsnelheid. Periode! Dit geldt voor elke Porsche-motor die elk vermogensniveau produceert. Het gepatenteerde "Y" -ontwerp levert indrukwekkende prestatieverbeteringen op voor zowel bone-stock als sterk gemodificeerde Porsches. Het efficiëntere ontwerp van het IPD Plenum zal altijd beter presteren dan de fabrieksluchtverdeler. De fabrieksinlaat zal nog schadelijker worden voor de prestaties naarmate u het vermogen en het koppel verhoogt. Hoe groter het vermogen, hoe beter de IPD Plenum presteert.
Realiseer aanzienlijke winsten voor zowel turbo- als NA-toepassingen.
De plenums leveren altijd aanzienlijke voordelen op voor zowel turbomotoren als motoren met natuurlijke aanzuiging. Het is een feit dat de Turbo Plenums meer stroom produceren dan de NA Plenums. Maar de turbomotoren produceren ook meer vermogen. Feit is dat de procentuele winst van de verschillende Plenum-applicaties eigenlijk bijna identiek is, ongeveer 8-10%, afhankelijk van het specifieke model.
Aluminium plenums worden koeler en hebben geen last van warmtestraling.
De aluminium plenums ondervinden GEEN warmtestuwing onder rij- of raceomstandigheden. Het is waar dat aluminium een hogere thermische geleidbaarheid heeft dan plastic. In feite is aluminium 650 keer meer warmtegeleidend dan plastic en heeft het een specifieke warmtecapaciteit die 550 keer hoger is dan plastic. Dit betekent dat het aluminium Plenum de energie waaraan het wordt blootgesteld 656 keer sneller verspreidt dan het plastic en meer dan 550 keer de hoeveelheid energie per massa-eenheid kan opslaan. Kortom, aluminium kan meer warmte absorberen dan plastic, maar het kost ook aanzienlijk meer energie om op te warmen en het verliest die energie veel sneller dan het aluminium, waardoor het IPD Plenum koeler blijft van de buitenlucht onder rijomstandigheden, wat uiteindelijk de motorprestaties verbetert. over plastic. En waarom zou Porsche aluminium inlaten gebruiken op GT3's, GT2's, Cup Cars en Cup R's?
ECU Performance Software aanbevolen.
De 981's zullen waarschijnlijk, maar niet gegarandeerd, een CEL ervaren vanwege een verhoogde luchtstroom na installatie van het IPD-plenum en het grotere 82 mm GT3-gasklephuis. In tegenstelling tot de vorige generatie Porsches die een MAF-meetapparaat (Mass Air Flow) gebruikten, gebruiken de nieuwe 981's een op MAP (Manifold Absolute Pressure) sensor gebaseerd inlaatsysteem. Als gevolg hiervan zijn de luchtstroomtabellen in de fabriek veel strenger (lager) en is de ECU veel beter in staat om extra lucht in het intacte kanaal te brengen.
Ervan uitgaande dat de installatie perfect is uitgevoerd, lijkt het erop dat ongeveer de helft van alle 981 applicaties (niet-S, S, GTS, Spyder en GT4) nog steeds een aanpassing van het gasklephuis nodig hebben na installatie van de IPD Plenum en 82 mm GT3 TB. Deze procedure kan ALLEEN worden uitgevoerd met een Porsche PIWIS-fabriekscomputer. Zodra de TB-aanpassing is uitgevoerd, "zou" u CEL-vrij moeten zijn.
Maar af en toe zullen sommige van de 981 applicaties een CEL blijven ervaren die verband houdt met de ECU die de inlaatluchtstroomniveaus leest die de drempelwaarden overschrijden die zijn geprogrammeerd in de firmware van de ECU, wat uiteindelijk een van de volgende foutcodes veroorzaakt (P0068, P1095 of P1074) . Als een CEL doorgaat, raden we sterk aan om de ECU te herzien of om een gekwalificeerde Porsche ECU-tuner te hebben om de luchtstroomniveaus in de tabellen van de ECU uit te schakelen of te isoleren en te verhogen als aanvulling op het IPD Competition Plenum, grotere TB en extra inlaat luchtstroom die wordt geleverd door de IPD-upgrade.
Opmerking: deze CEL's hebben GEEN invloed op de prestaties of betrouwbaarheid van een 981, het is alleen de ECU die u laat weten dat het inlaatkanaal meer lucht laat stromen dan waarvoor de auto is geprogrammeerd, en dat is precies wat het IPD Plenum is ontworpen om te bereiken. Dit is hoe de prestatiewinst wordt gerealiseerd.
Fabspeed Motorsport
$1,722.57