Eventuri Audi RS3 8V / TTRS 8S CARBON TURBO INLET
Heeft u vragen over dit product?
Onze medewerker helpt je graag bij het vinden van het juiste product
Onze medewerker helpt je graag bij het vinden van het juiste product
Audi RS3 8V / TTRS 8S CARBON TURBO-INLAAT
Prestatiewinst (RS3 met hybride Turbo):
14-20 pk, 30-35ft-lb
Stroomsnelheidverhoging bij 24 ″ H2O: 42% toename ten opzichte van voorraad (met voorraadflens)
Montage voor RS3 8V Gen 2 en TTRS 8S Links- en rechtsgestuurd. Afgewerkt in ruwe koolstof - geen blanke lak.
Presentatie van een wereldprimeur - een volledig carbon RS3 / TTRS turbo-inlaatbocht. We hebben maanden van intensieve R&D geïnvesteerd in de ontwikkeling van een inlaat die geen ruimte laat voor compromissen. VOLUME - STROOMKWALITEIT - TEMPERATUUR zijn de 3 belangrijkste ontwerpcriteria waaraan we wilden voldoen.
1) VOLUME: inlaatdiameters - Eventuri 103 mm: voorraad 72 mm. Uitlaatdiameters - Eventuri 74 mm: voorraad 56,4 mm. Het is duidelijk dat bij aanzienlijk grotere inwendige diameterafmetingen de Eventuri-elleboog een veel groter inwendig volume inkapselt dat het stroompad naar de turbo beperkt.
2) STROOMKWALITEIT: Het hebben van slechts een groot intern volume is niet goed tenzij het stroompad ook zorgt voor een soepele luchtstroom naar de turbo. Door het gebruik van Prepreg Carbon Fiber op hoge temperatuur zijn we erin geslaagd een glad binnenoppervlak te bereiken. De standaard en andere aftermarket-ellebogen zijn daarentegen allemaal gemaakt van gegoten aluminium met een ruw binnenoppervlak. Dit in combinatie met de vloeiende kromming van de elleboog resulteert in een stroompad dat turbulentie minimaliseert.
3) TEMPERATUUR: Het uiteindelijke criterium was om de geleiding van warmte in de luchtstroom te minimaliseren. De voorraadinlaat is direct verbonden met de turbo en geleidt dus onmiddellijk warmte als de turbospoelen. Ons systeem maakt gebruik van een machinaal bewerkte flens die aansluit op de turbo en vervolgens een siliconenkoppeling met een geïntegreerd thermisch afstandsstuk om te voorkomen dat de elleboog van de koolstof rechtstreeks contact maakt met de turbo. Deze barrière in combinatie met de lage doorgaande dikte van de warmtegeleiding van koolstofvezel resulteert in minder warmteoverdracht naar de luchtstroom.
Eventuri
€695,00